12 Kasım 2009 Perşembe

Yeni Ay Basın Konferansı: Filmde Edward’ın Hayal Olarak Görülmesi Kararına Katılıyor musun?


Soru: Edward’ın sadece bir ses olarak değil de, bir görüntü olarak filmde yer alması kararına katılıyor musun?
Rob: Bu konuda her zaman endişeliydim. Çekimlere başlamadan bile, insanlar sorular soruyor ve “Sen Edward’ın filmde yeterince görünmeyeceği konusunda endişeleniyor musun?” diyorlardı. Ama kitapta yoktu. Ben sadece gelişigüzel sahneler olacağı konusunda çok endişeniyordum. Başlangıçta onun Güney Amerika’da amaçsızca dolaştığını gösteren konuşma vardı. Bu benim için korkunç olacaktı, ve sanırım film için de felaket olurdu.
Ben bu değişikliği mümkün olduğunca sınırlı tutmak için mücadele ettim, çünkü kitapta öyle olmuyordu. Ama sonra, Edward’ın varlığının kitaplardaki gibi sadece bir ses olarak verilmesinin çok basite kaçmak olacağını anladım. Aslında ben orada yoktum. Sadece bir hayali canlandırıyordum ve eğer bunu olabilecek en gerçekçi şekli ile canlandırırsam, bu denemeye değer birşey olur diye düşündüm. O zaman bana ilginç geldi.
Soru: Bunun için nasıl mücadele verdin?
Rob: Sadece Chris ile konuştum. O hiçbir zaman birşeyleri sadece yapmış olmak için yapmaz. O her zaman hikayeye bağlı kalmıştır. Her ne kadar yeniden düzenlenmiş bile olsa, filmden çıkarılan pek çok hayal sahnesi oldu. Pek çoğunu Chris bana söylemeden kesmiş. Ama ben seslendirme çalışmalarını yaparken, “Bu çekimlerin bir kısmını daha kesmek çok daha ilginç ve gizemli bir hava verecek. Eğer bu hayal görüntülerini daha da azaltırsak, o zaman daha ürkütücü ve gerçekçi olacak” dedim. Sadece kafaların görüntüğü çekimler sahneleri hayalden daha farklı bir hale getiriyor. Sanki üst üste binmiş görüntüler oluyor ve bu da ilginç gelmiyor.

Hiç yorum yok: