11 Mart 2010 Perşembe

Parade.com Röportajı

Robert Pattinson: ‘En Son Ne Zaman Birine Çıkma Teklif Ettiğimi Hatırlamıyorum.”
Röportaj: Jeanne Wolf
Çıkma oyunu
“Konu karşı cinse geldiğinde, canlandırdığım karakter kadar kendime güvenmiyorum. En son birine çıkma teklif ettiğim zamanı bile hatırlamıyorum, sanki, onların yanına gittim ve bu yaptığım ilk şeydi. Çok daha fazla içime kapanığım ve reddedilmek istemiyorum. Bu yüzden kendimi geri çekerim.”
Maço Tarafını Ortaya Çıkarması
“Bu konuda Tyler’a benziyorum, fırsatım olduğunda yaptığım şeyleri onun yaptığı gibi yapabilmiş olmayı isterdim. Biraz daha umursamaz ve hatta kavgacı olmakla ilgili memnun edici bir taraf da var. Birine rastgele vurmaya başlamak insanı hasta eden birşey. Tüm öfkeni settte boşaltmak bir nevi eğlenceli. Birkaç adama yumruk attığım büyük sahneyi çekiyorduk. Herşey yolunda gitti ve hiç kimse gerçekten zarar görmedi. Ama sahnenin en sonunda, sanki kendime gaz veriyormuşum gibi kendi koluma vurduğum bir hareket yapıyordum. O sahneyi filmden çıkarmışlar, ama kendimi o kadar kuvvetli yumruklamışım ki, çekimlerin sonuna kadar kolum çok ağrıdı. Bu şimdiye kadar yaptığım en aptalca şeydi.”
Acıyı daha önce hissetmiş
“Daha gençken pek çok insan tarafından dövüldüm. Biraz saftım, ama her zaman bu saldırıların sebepsiz olduğunu düşündüm. Oyunculuğa ilk başladığım zamanlardı ve bir oyuncu gibi davranmayı sevdim, veya bir oyuncunun bu şekilde olması gerektiğini düşündüm, ve görünüşe bakılırsa bu pek çok insanı bana vurmaları için kışkırttı.”
Pierce Brosnan’dan neler öğrendi?
“Bankacı veya borsacı gibi görünen adamlarla dolu bir restoranta akşam yemeğine gittik. Beni tanımadılar, ama Pierce’i tanıdılar. Ve bana, “Şuradaki adamların bize baktığını farkettin mi?” dedi. Orada oturuyordum ve beni tanımamış olmalarına rağmen daha da içime kapanıyordum. Aniden Pierce ayağa kalktı ve kendini restorandaki herkese tanıttı. İlk başta, “Ne yapıyorsun? Tamamen çılgınca davranıyorsun.” Dedim. Ama işe yaradı. Herkes rahatladı ve bize bakmayı bıraktılar. Ve evlerine gidip, “Pierce çok kibar bir adam” diye anlatacakları anlıyorsun.”
James Dean ile karşılaştırılmaktan rahatsız olmuyor
“Bence o son 50 yıl içinde genç erkekler, özellikle oyuncular arasında en etkileyici kişi. Bu yüzden evet, demek istediğim, ondan çok etkilendiğimi söylemekten utanmıyorum.”
Gişe hasılatlarının baskısı ile karşı karşıya
“Bu sanki bir canavar gibi. İnsanlar seni daha fazla tanıdıklarını düşündükçe, senin için o kadar belirli türde bir rol tanımlıyorlar. İnsanlar bana hep aynı rollere çıkmak hakkında sorular soruyorlar ve ben şimdiye kadar bununla ilgili gerçekten endişelenmedim. İnsanların sizi yaptığınız iş ile değerlendireceğini düşünüyorsunuz. Ama gerçek şu ki, değerlendirme içinde yer aldığın filmin para kazandırıp, kazandırmaması ile yapılıyor. Ve eğer filminiz para kazandırmıyor ise, şöyle diyorlar, “Oh, işte sona geldi.””
En büyük amacı
“İsminizin sadece anlamsız bir ünlüden daha başka bir şey anlamına gelmesi için çalışmaya devam ediyorsunuz. Bu zor bir savaş, ama ben Johnny Depp gibi kişiler bunu başardığını düşünüyorum. O toplumdaki imajı ile yargılanmıyor, insanların ilgilendikleri sadece onun oyunculuğu. Bu yere varabilmek çok disiplin ve gözlerden uzak olmak gerekiyor.”

Hiç yorum yok: