28 Eylül 2009 Pazartesi

YeniAy Hakkında

 
Edward Cullen, Bella onu düşünmediği sürece aslında yeni Ay kitabında fazla yok. Ama yapımcılar yakışıklı aktörü görebilmeniz için bu durumu düzelttiler. Pattinson için bu yine de yeni bir oyunculuk deneyimi, Kanada’ya taşınmak ve yeni bir yönetmen ile çalışmayı saymıyoruz bile.
“Bu filmi diğerinden farklı yapan sadece yönetmen değildi,” diyor Pattinson.
“Değişikti çünkü bu sefer nasıl birşeyle karşı karşıya olduğumuzu daha iyi biliyorduk. Bu filmde yardımcı oyuncu konumundayım. Şimdiye kadar yaptığım en rahat işlerden biriydi. Chris çok barışçıl ve onunla gerçekten iyi anlaştım.”
Çekimler tamamlanıp sahneler biraraya getirilmeden önce bile Pattinson Yeni Ay’ın Alacakaranlık’tan farklı olacağını biliyordu.
“Estetik olarak çok farklı görünüyor. Senaryo çok farklıydı. Duygusal durum da çok farklı. Yani bu filmin nasıl olduğunu görebilmek için merakla bekliyorum.”
Vampir çılgınlığı büyümeye ve franchise’ı tetiklemeye devam ediyor ama Patttinson bu konuda yorum yapamıyor.
“Sanırım bu konuda soru sorulacak en son kişiler biziz. Sorun şu ki, ben baştan beri bu hikayeye vampir hikayesi olarak bakmadım, rolümü oynadığım zamanlarda vampirlik durumunu elimden geldiğince elimine etmeye çalıştım ve bu durumu onların ilişkisini biraz daha endişe verici hale getirmek için kullanmaya çalıştım. Rol görüşmesinden hemen sonra kendimi hikayeye vermiş buldum ki o ana kadar kitapları okumamıştım bile. Giderek hikayeye daha bağlı hale geldim. Son bir kaç haftadır Tutulma’nın senaryosu hakkında insanlarla konuşuyorum ve bu konuda tartışmacı birı haline geldim ki normalde böyle değilimdir. Kitapların kesinlikle insanları etkileyici özelliği var.”
Sebepler sadece bunlar da değil çünkü Yeni Ay Pattinson’un serideki en sevdiği kitap.
“Edward abartılmış bir karakter bana göre ve bir çok kişi aslında onu romantik kahraman olarak görüyor. Yeni Ay’da çok mütevazi buldum onu. Bella’ya bakıp onun haddinden fazla sevdiğini düşününen ama onun etrafında olmaması gerektiğine inanan bir karakter. Bilerek ilişkiyi bitirmeye çalışıyor ki bunun onun için ne kadar acı verici olduğunu anlamak hiç de zor değil. En sonunda ise diğer bütün kitaplarda olduğu gibi Bella onu kurtarıyor. Herkesin Edward’ı bir kahraman olarak görmesi çok komik çünkü o sürekli olarak aslında yardıma ihtiyacı olan kız tarafından kurtarılıyor ve Yeni Ay’da da bunun farkına vardığını düşünüyorum. Tutulma’da artık Jacob’a yetişmeye çalışıyor çünkü o yokken olan bitenlerden çok haberdar değil. Yaşayan bir varlık olduğunu kabulleniyor artık ve bu yüzden de Jacob’a yetişmek zorunda.”


Hiç yorum yok: