30 Nisan 2011 Cumartesi

Rob, Berlin - Welt Dergisi Röportajı



Robert Pattinson:"Twilight'sız hayatım şimdi başlıyor..." Robert Pattinson ile yeni filmi ve tatlı rol arkadaşı hakkında..

Pattinson daha öncede Berlin'de bulundu.O zamanlar Robert Pattinson 17ydi ve "Her şey farklıydı." Sadece şehirden bahsetmiyor.O günlerde sokaklarda tek başına yürüyebiliyordu.Bu günlerde,etrafı binlerce Twilight fanı tarafından kuşatılmış Hotel de Rome'da yeni filmi Water For Elephants'ın tanıtımını yapıyor.

Welt: Bu sabah uyandığında,hangi şehirde olduğunu biliyormuydun?
Rob: Gerçekten? Hiçbir fikrim yoktu.Ve bu son zamanlarda çok fazla oluyor.

Welt: Son birkaç yıldır dünyanın etrafını dolaşıyorsun.Gerçekten ev gibi hissettiren biryerler var mı?
Rob:Şu anda bir evim bile ok.Ailem Londra'daki odamı boşalttı,bu yüzden odasızım şu anda. Ama düzeltmeye çalışacağım.Umarım.

Welt: Eğer seçme şansın olsaydı nerede uyanmak isterdin?
Rob: Bir kaç yıl önce gittiğim, güney Fransa'da bir kulübe vardı. Etrafta pek bir şey yoktu, tamamen tek başımaydım.Bu olabilir.

Welt:Yeni filmin Water For Elephants da olağanüstü bir rol arkadaşın var.Bir fille çalışmak nasıl bir duyguydu?
Rob:Hangi tür vahşi hayvanla çalışırsanız çalışın,özgüveninizi biraz azaltıyor.Kocaman bir varlığın yanında durmak,sizi basit hale getiriyor.Diğer taraftan,fil herkesi mutlu ediyor gibi görünüyor.Tüm ekip çocukluğuna döndü,her zaman onu sevmeye çalışıyorlardı.Tai, birlikte çalıştığım en sevimli rol arkadaşıydı.Kristen,beni affet.

Welt:Tabi tüm fanlarını kıskandıran bir şey yaptı.Hortumuyla devamlı sana dokunuyordu film sırasında.Bu planlanmış bir şeymiydi yoksa kendiliğinden mi oldu?
Rob:İlk hafta boyunca, şekerlemelerle beni takip etmesi için alıştımalar yaptık.Bana alıştıktan sonra bile onları yanımda taşıyordum.Devamlı ceplerimi ve diğer yerleri kontrol ediyordu.

Welt:Bunun garip bir yanı var mı?Film işinde koyu tenli olmanın?
Rob:Kesinlikle.Şu güne kadar pekçok seçmede bulundum.Şans yakalamak için 200 kişi arasında bekliyorsun.Ve başvurunun ilk sayfasına bakıp; 'Bu kadar çok deneyimin varsa,hayalkırıklığına karşı bağışıklık kazanmışsındır.Soluk tenli olmadan buna katlanamazsın.' diyorlar.

Welt:Vampir filmlerinden sonra Water for Elephants ve Maupassant uyarlaması 'Bel-Ami'de yer aldın.Bu senin oyunculuğunu olgunlaştırdı mı?
Rob:Evet,umarım.Hala büyümüş hissetmiyorum.Water For Elephants'da daha olgun görünüyorum.Twilight filmlerinde ölümsüz 17 yaşında bir karakteri oynuyordum.Daha olgun rollerde oynamak nimet gibi.Bunu başarabildiğimi kanıtlamam gerek.

Welt:Twilight filmleriyle geçen üç yıldan sonra,beşinci bölümün çekimi tamamen bitti mi?
Rob:Evet.Bir kaç gün önce.

Welt:Ve kutladınız mı?
Rob:Az çok.İnsanlar setten sık sık ayrılıyorlardı bu yüzden kutlamak için az fırsatımız vardı. Son sahnede sadece ben ve Kristen vardık.Ilık,aydınlık bir sahil; beş filmi soğukta çektikten sonra güzel bir sondu.

Welt:Twilight sonrası hayatını merak ediyormusun?
Rob:Tam olarak bitmedi.Beşinci film çıkana ve tanıtımları bitene kadar zaman var.Ama evet,omuzlarınızdan büyük bir yük kalkıyor.Son iki filmi peş peşe çektik,tüm makyaj ve 'beyazlatma' olayı uzun zaman sürdü.Ama herşeye rağmen bunu özleyebilirim.Herşeyden önce,hayatımın önemli bir dönemiydi.

Welt:Edward Cullen rolünün bu kadar büyük bir bağımlılık yaratacağını bilsen,reddedermiydin?
Rob:Kim bilir.Belki düşünebilirdim.Ama nankörlük etmek istemem.Hayatımın en kötü dönemi işsiz olduğum zamandı.Kendime:Burada ne yapıyorsun diye soruyordum. Neredeyse vazgeçmiştim.Soluk tenime bağlı geleceğimi görememiştim.Ama sonuçta en tepe noktaya ulaştım.Son şansım olduğunu düşünüyordum ve 3000 rakibim vardı.Ama sonra Edward oldum.Ve aniden hep yapmak istediğim filmleri yapabilecek hale geldim.Bu benim motivasyon kaynağım.Şu vampiri oynayan aktör olarak hatırlanmak istemiyorum.

Hiç yorum yok: